RANCANG BANGUN APLIKASI E-COMMERCE BERBASIS WEB UNTUK PENJUALAN ALAT KOPI MENGGUNAKAN METODE WATERFALL DAN FRAMEWORK CODEIGNITER (STUDI KASUS : BANDUNG ALAT KOPI)
Abstract
The development of e-commerce cannot be separated from the rapid development of the internet. This fundamentally changes the way businesses and consumers interact. Geographical restrictions have traditionally made businesses look for ways to reach a wider range of customers and remove physical barriers to transactions. Meanwhile, the presence of the internet offers consumers the convenience of shopping from home, with access to a large selection of products and competitive prices. This is the background to the rapid growth of e-commerce that we see today. The birth of social media cannot be separated from the development of increasingly sophisticated internet technology. The desire to connect and communicate over distance has given rise to online platforms that enable interactive interactions. With this e-commerce application, it can make it easier for admins (owners) and customers to carry out transactions.
Downloads

Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Infotech

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Jurnal Infotech memberikan akses terbuka kepada siapa pun untuk membaca, mengunduh, dan membagikan naskah yang diterbitkan. Dengan demikian, setiap publikasi di jurnal ini berada di bawah lisensi Creative Commons , yang memungkinkan:
-
Akses Terbuka:
- Semua artikel dapat diakses secara gratis tanpa biaya pendaftaran atau langganan.
-
Hak Penggunaan:
- Pengguna diperbolehkan untuk mendistribusikan, menyalin, dan menggunakan artikel selama menyebutkan sumbernya dengan tepat.
-
Keberlanjutan:
- Jurnal berkomitmen untuk menjaga keberlanjutan akses terbuka dan mendukung penelitian yang dapat diakses oleh masyarakat luas.
Dengan mengakses atau menggunakan artikel yang diterbitkan di jurnal ini, Anda setuju untuk mematuhi ketentuan lisensi yang berlaku.